دترجنت، شوینده صنعتی چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 27 خرداد 1403
بازدید : 12
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


شاید همه کسانی که در زمینه های مختلف فعالیت دارند نام شستشو یا شستشوی صنعتی را شنیده باشند. شوینده ها موادی هستند که کثیفی، کثیفی، کثیفی و روغن را از سطوح مختلف پاک می کنند. از نظر خواص شیمیایی، شوینده نوعی سورفکتانت است که خاصیت پاک کنندگی و قدرت پاک کنندگی بالایی دارد.

شوینده به طور بسیار موثری انواع آلودگی ها مانند چربی، رسوب، زنگ زدگی، روغن، گریس و ... را از سطوح مختلف پاک می کند و همچنین سطوح را برای عملیات بعدی آماده کرده و واکنش پذیری سطح را افزایش می دهد. این مواد شیمیایی به سه روش پاشش، غوطه ور کردن و سیال در گردش روی سطوح اعمال می شوند. با توجه به اهمیت انتخاب محصول مناسب برای نیاز کاربر، شایسته است از شرکت های معتبر در این زمینه مشاوره گرفته و بر اساس دانش فنی متخصصان از حداکثر خواص شوینده بهره مند شوید. از جمله این شرکت ها می توان به هایپر صنعت فامکو اشاره کرد که بیش از بیست سال فعالیت در بخش های مختلف صنعت از جمله تامین مواد شیمیایی صنعتی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با آبان شیمی پالایش همراه باشید.



انواع پاک کننده ها

شوینده ها یا شوینده های صنعتی با توجه به نوع سطوح مورد استفاده و نحوه عملکرد به دو روش زیر تقسیم می شوند که در زیر به معرفی هر یک می پردازیم و کاربرد آنها را به اختصار شرح می دهیم:

انواع مواد شوینده بر اساس کاربرد

شوینده های قلیایی: شوینده های صنعتی یا شوینده های قلیایی به عنوان پاک کننده های صنعتی قوی و حلال های گریس نیز شناخته می شوند. هر چه مقدار pH یک شوینده قلیایی بیشتر باشد، قدرت کاهش آن بیشتر است.

دترجنت خنثی: یک شوینده خنثی با محدوده PH 7 برای چربی زدایی سطوح آلومینیومی و پلاستیکی مناسب است. از این گذشته، شوینده های خنثی برای آنها بی خطر هستند و باعث خوردگی این سطوح نمی شوند.

پاک کننده های اسیدی: پاک کننده های اسیدی با PH کمتر از 7، پاک کننده های اسیدی هستند که در دو نوع بدون فوم و فوم هستند. استفاده از یک پاک کننده اسیدی برای از بین بردن لکه های سرسخت، مه و رسوبات معدنی در تجهیزاتی که اغلب غیرقابل دسترس هستند بسیار مفید است.

انواع شوینده های صنعتی: شوینده های صنعتی برای تأثیرگذاری بر رشد انواع میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها برای از بین بردن باکتری ها استفاده می شوند.

شوینده های مبتنی بر حلال: شوینده های پایه حلال خاصیت شوینده بالایی دارند، در برابر اکسیداسیون، خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند و برای حذف آلودگی از سطوح خاص استفاده می شوند.

شوینده های صنعتی بر اساس نوع پرکننده به مواد شوینده یونی (شوینده های کاتیونی و شوینده های آنیونی)، شوینده های غیر یونی (غیر یونی) و شوینده های آمفوتریک تقسیم می شوند.

مزایای استفاده از مواد شوینده

حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که استفاده از این نوع مواد صنعتی چه مزایایی دارد و چه فاکتورهای مثبتی نسبت به سایر مواد دارد که ما را وادار به خرید و استفاده از این ترکیبات می کند.

یکی از مهمترین خواص استفاده از شوینده های صنعتی حذف رسوبات و بقایای تجهیزات فرآیندی مانند مبدل های حرارتی و کمپرسورها بدون ایجاد خراش های مکانیکی یا آسیب به تجهیزات است. علاوه بر این، این مواد شیمیایی دارای ویژگی ها و مزایای زیر هستند:

خواص امولسیون کنندگی

قدرت کف کنندگی و پاک کنندگی بالا

سختی آب و عامل ضد خوردگی را حذف می کند

آب مقطر با فشار بالا

توانایی مقابله با آلودگی های پیچیده

چربی زدایی موثر

آسان برای شستشو

غیر سمی و سازگار با محیط زیست




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com